Onder de Andalusische zon

20%

(20/100 punten)

Een klassieke Aldiana Club in Europa aan de beroemde Costa del Sol. Helaas NIET gericht op gezinnen met jonge kinderen!
Aldiana Club Costa del Sol
zegt Rob

Met direct uitzicht op de rots Gibraltar ligt de Aldiana Club Costa del Sol in het uiterste zuiden van Andalusië, in een van de meest populaire vakantiegebieden van Spanje. De ligging op een heuvel is indrukwekkend, en de directe nabijheid van het strand is ook verleidelijk. Voor gezinnen is het belangrijk te weten dat hier alleen kinderopvang wordt aangeboden voor kinderen vanaf 12 jaar en dit ook alleen tijdens het hoofdvakantieseizoen. Een gezin van vier had hun eigen ervaringen in de Aldiana Club Costa del Sol.

Aldiana Costa del Sol in vergelijking

Ikos Oceanië in Chalkidiki

De Ikos-resorts staan voor een nieuw concept in luxe all-inclusive strandvakanties. Ook hier in Ikos Oceanië kunnen gasten een hotel met een modern design, een eersteklas en bijzonder persoonlijke service en vooral culinaire hoogstandjes verwachten.

Ikos Aria op Kos

In een prachtige omgeving ligt dit all-inclusive resort van de hoogste klasse. Vooral in de herfst een echte aanrader.

Ikos Dassia in Corfu

Op het prachtige eiland Corfu ontmoet de eigentijdse mediterrane stijl de traditionele Griekse gastvrijheid en kindvriendelijkheid in de rustige omgeving van Ikos Dassia. Het beste AI-hotel dat u zich kunt voorstellen!

Aldiana Club in Fuerteventura

U droomt van zon en strand? Met een uitgebreid sportprogramma en kinderopvang? Dan ben je bij ons aan het juiste adres: Club Aldiana op Fuerteventura.

Robinson's Nobilis

Al met al was het een geslaagde vakantie, met kleine minpuntjes.

Aldiana Costa del Sol Pros

• vele sportieve aanbiedingen, van duiken tot golfen alles is hier mogelijk

• mountainbikes kunnen tegen betaling worden gehuurd

• één keer per week is er een gala-avond met muziek en dans

Aldiana Costa del Sol Nadelen

• Kinderopvang is alleen mogelijk voor kinderen ouder dan 12 jaar en alleen tijdens de vakanties.

• Sportactiviteiten zoals golf en tennis kosten extra

• Ligstoelen bij het zwembad zijn vaak al om 07:00 uur volgeboekt

De Aldiana Club Costa del Sol

"Onze twee dochters zijn 10 en 12 jaar oud en we kozen voor de clubvakantie omdat we gewoon van wat luxe wilden genieten. Het gebrek aan kinderopvang stoorde ons niet, want we wilden de tijd toch met onze meisjes doorbrengen. Wat we niet hadden verwacht was dat de andere gasten zo sceptisch zouden reageren op twee goed opgevoede kinderen. Kindvriendelijk? Naar onze mening, liever niet."

De Aldiana Club Costa del Sol is met 334 kamers een van de grotere clubs van de aanbieder en is vooral populair bij golfers. De reden hiervoor is de directe ligging in de golfgebieden van Spanje. In totaal strekt de faciliteit zich uit over 95.000 m², waardoor het op sommige plaatsen een beetje te druk lijkt.

"Onze tweepersoonskamer met verbindingsdeur voor gezinnen was oké, maar heeft veel betere tijden gekend. Onze dochters lagen comfortabel in hun tweepersoonsbed. Met het gewicht van twee volwassenen was wel gebleken dat de matrassen al behoorlijk versleten waren. Maar we waren er tenslotte om vakantie te vieren, niet om te slapen, dus we hebben het door de vingers gezien. Omdat de club toch al volgeboekt was, hadden we waarschijnlijk geen schijn van kans gehad met een verzoek om een kamerwissel."

Onze gezinsconclusie vooraf:

"Leuke vakantie - ja, voor kinderen - nee! Wij kunnen het echt afraden om met kinderen onder de 12 of nog waarschijnlijker 14 jaar naar deze club af te reizen. Geen kinderopvang is nog acceptabel naar onze mening, maar kinderen in het algemeen lijken hier te worden afgekeurd. Gasten willen overdag in alle rust relaxen bij het zwembad en 's avonds feesten met voldoende alcohol. De club is goed onderhouden en aantrekkelijk (behalve de kamers), maar zou zeker meer als feestclub moeten worden bestempeld. Misschien komen we nog eens, maar dan met z'n tweeën."

Onze aanbeveling: Ikos Oceanië

Koppels vs. gezinnen

"Voor koppels? Een hoogtepunt, vooral als ze van sport houden. Voor gezinnen met kinderen? Niet aan te bevelen naar onze mening. Ook al was het personeel altijd vriendelijk voor onze kinderen en werden zelfs kleine speciale verzoeken voor hen ingewilligd, de andere gasten waren het probleem. Want we hebben geen gasten ontmoet die andere talen spraken. Onze kinderen zijn echt rustig en goed opgevoed, maar zelfs een beetje lawaai in het zwembad leverde hen gepikeerde blikken op."

Op slechts 15 kilometer van Gibraltar ligt de Aldiana Club Costa del Sol. Malaga ligt op ongeveer 120 kilometer afstand en Jerez op een vergelijkbare afstand. De club richt zich op singles en koppels, maar biedt ook gezinsvakanties aan. Er is echter geen toezicht. Al met al is het publiek in deze Aldiana Club nogal elitair en op zoek naar rust; alleen in het eigen discogedeelte van de club wordt het 's nachts luidruchtig. Dan komt er leven in de reisgasten en wordt het kleurrijk.

Prijzen voor de Aldiana Club Costa del Sol

"Elk jaar konden we ons geen Aldiana Club Costa del Sol veroorloven. Voor wat we aangeboden kregen, waren we tevreden met de prijs, maar de prijs voor de kinderen was het niet waard. Als gezin hebben we plezier gehad, het aanbod voor de kinderen rechtvaardigt niet de kosten voor de kroost. Over het geheel genomen liggen de kosten echter op een vrij hoog niveau. Betaalbaar voor een week, bij twee weken wordt het steil voor de gemiddelde loontrekkende."

De prijzen bij de Aldiana Club Costa del Sol zijn upscale. Hier zijn bovendien vaak speciale toeslagen verschuldigd. Of het nu gaat om het specialiteitenrestaurant "La Vista Beach by Frank Rosin" of de cocktails in de bodega, alles wat buiten de buffetten wordt genuttigd kost geld en niet te min. Ook het gebruik van de tennis- en golffaciliteiten is niet gratis. Wie hier een volledige vakantie wil doorbrengen, moet zeker rekening houden met bijzondere kosten.

Onze expert zegt
Ik raad aan eens te kijken naar Ikos Oceanië. In alle tests waren de resultaten zeer positief en ook de feedback van de gebruikers was uitstekend.

De kinderopvang

"Buiten de vakantieperiodes is er hier geen kinderopvang. Er is ook geen activiteit voor kinderen onder de 12 jaar tijdens de vakantieperiodes. Aangezien onze dochter van 10 te jong was voor de vakantieopvang vanaf 12 jaar, hebben we de dagen samen met onze meisjes doorgebracht. Navraag bij andere kinderen die tijdens de vakantie bevriend raakten met onze dochters, leerde dat de opvang al snel saai werd. Een kindvriendelijke vakantie is in de Aldiana Club Costa del Sol nauwelijks mogelijk. Hoe kleiner de kinderen, hoe minder geschikt de sfeer en het aanbod. We raden de club alleen aan voor koppels of ouders met kinderen ouder dan 14 jaar."

De Aldiana Club Costa del Sol biedt geen traditionele kinderopvang en houdt alleen vakantie-evenementen tijdens de schoolvakanties. Alleen kinderen van 12 jaar en ouder mogen hieraan deelnemen, jongere kinderen moeten met hun ouders mee. Het aanbod beperkt zich meestal tot sportactiviteiten in de buitenruimte of spetteren onder toezicht in het zwembad.

De rangschikking in vergelijking

Hoe goed smaakt het eten en wat is er eigenlijk te krijgen?

"Het eten was echt goed gedurende de hele vakantie. Natuurlijk waren er veel typische gerechten bij de buffetten. Ik denk niet dat er een avond voorbij ging dat onze dochters geen frietjes op hun bord schepten. Het specialiteitenrestaurant met terras vonden we erg leuk, maar het is alleen geschikt voor volwassenen. We waren er toen onze meisjes bezig waren met een tennisles. Goed, lokaal aanbod en een enorme selectie van heerlijke lokale wijnen. Echt de moeite waard."

De basis van de catering is het driedelige buffet, dat 's morgens, 's middags en 's avonds beschikbaar is. Daarnaast is er bij goed weer een strandbar, evenals het specialiteitenrestaurant dat direct aan het strand ligt. Naast de poolbar en de bodega is er speciaal de nachtclub waar de sfeer na 0:00 uur echt heet wordt. Er wordt gedanst en gedronken tot in de vroege uurtjes, voordat de eerste gasten met een kater vanaf 07.00 uur weer aan het ontbijt verschijnen. Uit de recensies van de club blijkt dat de culinaire catering hier echt bevredigend is.

Onze aanbevelingen

9,5

• Het Ikos Oceania biedt een breed scala aan entertainment.
  • Een ruime keuze aan culinaire themarestaurants
  • Elegante en luxueuze kamers
  • Prachtige tuinen en zwembaden
Ikos Aria op Kos
9,5

• Gastronomie op een zeer hoog niveau
  • Geweldig strand
  • Mooi kinderzwembad
  • Geweldige wijn- en cocktailkaart
Ikos Dassia in Corfu
9,4

• Geweldig all-inclusive concept op het hoogste niveau
  • Super voor gezinnen
  • Super mooie faciliteit
Aldiana Club in Fuerteventura
8,0

• weinig opwindende animatie met lekker eten en top drankjes
  • prachtige locatie hoog boven de zee met spectaculaire zonsopgangen
  • hartelijke kinderopvang, zodat ook de kleintjes aan hun trekken komen
  • uitgestrekt mooi complex, waar je soms heel goed te voet moet zijn
  • directe toegang tot het strand met uitdagende deining
Robinson's Nobilis
7,2

• directe ligging aan het strand, zodat u het op vakantie zonder eigen auto kunt stellen
  • ruime keuze aan zwembaden in het complex, ook geschikt voor kinderen
  • volledige culinaire catering met maaltijden geschikt voor kinderen
  • Communicatie in vele talen overal in de club mogelijk

Beoordelingen en feedback van gebruikers